Naar het noorden van Northland - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu Naar het noorden van Northland - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu

Naar het noorden van Northland

Door: Jacques

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marianne

18 December 2012 | Nieuw Zeeland, Whangarei

We staan op dit moment (dinsdag) op de Kiwi-Camping in Whangarei. Na een heerlijke zonnige week, hebben we vanmiddag de eerste tropische regenbui gehad. Gelukkig waren we net op tijd thuis van een wandeling naar de haven van Whangarei. Nu, na het avondeten en de afwas is het al weer helemaal droog. Het ziet er voor morgen goed uit.

Op onze vorige camping in Takapuna stonden we zo goed als aan het strand, met uitzicht op de baai. Tijdens onze vorige reis door Nieuw Zeeland hadden we een appartement vlakbij deze camping. Toen zeiden we al tegen elkaar, als we nog eens gaan, moeten we op deze camping een plaatsje zien te krijgen. Toen we kwamen was er nog precies 1 plaats aan het water over en die konden we voor 3 dagen krijgen. We hebben er echt van genoten en het was nog eens fantastisch weer ook.

Gisteren zijn we van Takapuna naar Whangarei gereden, zo'n 200 km noordelijker. We reden over de "Highway 1" (gewoon een 2-baans-weg, alleen vlak boven Takapuna is hij een stukje 4-baans). Ineens stond er aangekondigd, dat we op een tolweg reden en dat de kosten (NZ$ 2,20) betaald konden worden via de telefoon of internet. Verder stond er aangegeven, dat je het binnen 5 dagen moest betalen, anders zou je een boete krijgen. Op de camping aangekomen, gelijk gevraagd wat we hiermee aanmoesten. Ze gaven ons het adres van de website, waar we betalen moesten en verdomd, na het ingeven van ons kenteken-nummer, verscheen er dat we om 12:07 op 17-12-12 met een Mercedes Camper de tolweg waren gepasseerd. Met de creditcard onze NZ$ 2,20 betaald en als bevestiging kregen we op ons E-mail-adres de nota toegestuurd. Je spaart hiermee wel een hoop tolpoortjes uit!

Morgen rijden we naar Russell, een kustplaatsje aan "the bay of islands". Er komen overigens wel steeds meer berichten over de cycloon "Evan". Die heeft op de Fiji-eilanden nogal toegeslagen en zou nu op weg zijn naar Nieuw Zeeland. Vanaf a.s. vrijdag kunnen de weerdeskundigen pas zeggen waar en met welke kracht hij langskomt. "Evan" zou inmiddels wel zijn afgezwakt tot een tropische storm, maar we houden de vinger toch maar aan de pols. Groeten uit Whangarei en tot de volgende keer!

• 18 December 2012 - 11:34

AliceBob:

Leuk om even geskyped te hebben. We waren aan het oppassen bij Midas. Was heel leuk.
    Wat ziet het er allemaal heerlijk zomers uit op jullie foto's! Prachtige kampeerplek in Takapuna. Die camper ziet er geweldig uit. Geniet er maar lekker van en hou Evan een beetje in de gaten.

• 18 December 2012 - 15:39

JaMa:

Lieve MaJa
    Heel mooi huisje[op wieltjes] boompje, bloemetje!!
    Geniet van het lekkere weer.
    liefs JaMa.

• 23 December 2012 - 00:03

AliceBob:

Geweldig die foto tussen de Maori's! Volgende keer ook je tong uitsteken hoor!

• 23 December 2012 - 00:03

AliceBob:

Geweldig die foto tussen de Maori's! Volgende keer ook je tong uitsteken hoor!