Hot Water Beach - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu Hot Water Beach - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu

Hot Water Beach

Door: Jacques

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marianne

22 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Vandaag zijn we aangekomen op de Hot Water Beach Camping en staan er vlakbij. In de vloedlijn van het strand zijn vulkanische warm waterbronnen, die bij eb te bereiken zijn. Op de camping kan je een schop krijgen, waarmee je een kuil kan graven en dan kun je in je eigen warm water bron gaan zitten. We kwamen hier rond 12 uur aan en zijn gelijk gaan kijken. De vloed kwam echter al opzetten en de meeste kuilzitters waren al opgestapt. Vanavond om half 9 en morgenochtend om kwart voor 10 is het weer laag water en gaan wij het ook eens proberen.

De laatste week zijn we bezig geweest om de oostkaap te ronden. Het is een vrijwel onbewoond gebied met nauwelijks campings. De dorpjes worden hoofdzakelijk bewoond door Maori's, die zich nog erg bezighouden met de oude cultuur. Elk dorpje heeft zijn eigen Marae. Dit is een plaats waar de Maori's samenkomen, met veel houdsnijwerk en de meesten hebben nog de traditionele tatoo's, ook in hun gezicht. Op toerisme is het daar niet echt ingesteld en de campings die er zijn worden nauwelijks onderhouden. Af en toe kom je een Macadamia- of een Kiwi-Plantage tegen, verder is er alleen maar bosbouw. En dat merk je op de wegen in het oosten, er zijn heel veel Trucks met boomstammen onderweg. De wegen bestaan eigenlijk alleen maar uit haarspeldbochten en als je achter zo'n truck zit, dan schiet het niet echt op. Het was echter een prachtige tocht, die we niet graag hadden willen missen.

De laatste paar dagen staan we weer op luxe campings aan de stranden van Ohope, Papamoa, Waihi en dan nu aan Hot Water Beach. Hier geen winkeltjes meer, die half leeg zijn en ook geen campings meer, waar het warm water en de electra niet werkt. Over het weer hebben we niet te klagen. Het is steeds rond de 25 Gr. met uitschieters in Napier en Gisborne van ruim in de 30 Gr. Dat is voor Nieuw Zeelandse begrippen wel een hittegolf. Wij hebben toen de schaduw opgezocht en het lekker rustig aan gedaan. Onze laatste week is hier ingegaan en het plan is om via Whitianga, Coromandel en Thames terug te rijden naar Auckland. Groeten vanaf Hot Water Beach, Jacques en Marianne

• 22 Januari 2013 - 04:56

Alice En Bob Van Dam:

Wat een leuk verhaal. We hadden geen idee dat het daar op sommige plekken nog zo een voudig is.
    We ontvangen jullie bericht op 21 januari, dus een dag eerder dan door jullie verstuurd (!) in Vicksburg, Mississippi. Mooie trip gemaakt vandaag, vanaf Lafayette, via Natchez naar hier.
    Morgen een dagje rustig aan en dan weer verder naar de Gulfcoast van Alabama. We hebben mooi weer. Iedere dag zon, maar de nachten zijn best koud. Een borreltje helpt dan goed...
    Groeten van ons drieeen.

• 22 Januari 2013 - 11:04

JaMa:

Leuke foto`s jongens.
    Hier nog steeds een witte wereld dus geniet dubbel
    van het zonnetje en de warmte.
    liefs JaMa.

• 25 Januari 2013 - 12:51

Coos En Aaltje:

Hallo vakantiegangers. Leuk om jullie zo te volgen. Dat scheelt even in temperatuur met hier.
    gisteravond de verjaardag gehad van Marleen. Een surpriseparty voor haar. 70 Jaar jong. Een totale verrassing voor haar. Maarten en Truus waren er ook.
    We blijven jullie volgen en Macadamia's zijn ook bij de notenboer op " onze markt'. We hebben er nu een plaatje bij hoe ze groeien.
    Groeten Coos en Aaltje