Links rijden, dat is wel even wennen! - Reisverslag uit Manukau City, Nieuw Zeeland van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu Links rijden, dat is wel even wennen! - Reisverslag uit Manukau City, Nieuw Zeeland van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu

Links rijden, dat is wel even wennen!

Door: Jacques

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marianne

13 December 2012 | Nieuw Zeeland, Manukau City

We staan momenteel met onze Camper op een camping iets ten zuiden van Auckland. Na een mooie vlucht met Air New Zealand over de Tasman Zee, kwamen we dinsdagavond rond half zeven aan op de luchthaven van Auckland. Na een telefoontje naar het hotel, kwam de shuttle bus ons van de luchthaven ophalen.

De volgende ochtend, ontbijt op de kamer, waarna we om tien uur door de shuttle bus voor het afhaalcentrum van de campers werden afgezet. We waren niet de enige, die een camper kwamen ophalen. Maar we hadden gelukkig al "on line ingechecked", waardoor we met voorrang geholpen werden. Het bleek, dat ze ons kosteloos hadden "geupgrade" naar een grotere en luxere camper.

We rijden nu rond in een Mercedes-Camper, met dieselmotor en een automaat, lengte 7,5 meter (25 feet). Na de controle en instructie gingen we om 12 uur op weg naar de dichtsbijzijnde supermarkt om de ijskast te vullen. Gelukkig hebben we de ervaring met de Tioga van Bob en Alice om met zo'n lang ding te rijden, maar nu ook nog links! Het barst hier inmiddels van de rotondes en dan is het opletten geblazen.

Toen naar de dichtsbijzijnde camping in Manukau. Uitgepakt en alles een plaatsje gegeven in de vele kastjes van de camper. Daarna de lege tassen onderin de camper opgeslagen. 's Avonds meteen zelf gekookt en afgewassen in de gezamenlijke keuken, waar het altijd heel gezellig is.

Vandaag zijn we op de camping gebleven en zijn we naar een groot winkelcentrum gelopen, waar we nog wat aanvullende inkopen hebben gedaan. Morgen beginnen we aan onze tocht over het Noordereiland. Het plan is naar Takapuna Beach, ten noorden van Auckland, te rijden.
Iedereen de hartelijke groeten uit Manukau, Jacques en Marianne.

• 13 December 2012 - 15:35

AliceBob:

Dat is een flinke camper. Ik hoop dat de wegen een beetje Amerikaans breed zijn en de parkeerplaatsen ook.
    Over een paar dagen weet je niet eens meer dat je de rotonde anders neemt, dat went zo snel. Ik vond het na Kenya moeilijker om weer rechtsom te gaan.
    Leuk hoor, weer "On the road".
    Veel plezier.
    Wij zijn druk met kerstinkopen en oppassen op Jonas en Midas.
    Vannacht in Delft geslapen.

Liefs van Alice en Bob

• 14 December 2012 - 11:04

AliceBob:

Ziet er goed uit. Maak eens een foto over de hele lengte van de camper en van de indeling van binnen.
    Groetjes alice en Bob

• 16 December 2012 - 14:00

H&E&Rox :

Ha ha ... de zomer spat er weer vanaf ... Mooi weer en een mooi begin, altijd leuk om een upgrade te krijgen. De Mercedes camper looks really good! (of is dat alleen de buitenkant...en is hij al 10 jaar oud..en piept hij bij linksaf slaan...) Hier hebben we vorige week de eerste kerstkaart ontvangen...deze keer van Bob@Alice. (Txs ;-) Hebben jullie al iets van Kerst gezien? Okay we gaan hier weer aan de erwtensoep. Ook lekker.
    Veel plezier. H&E&Rox