Happy New Year - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Door: Jacques

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marianne

30 December 2012 | Nieuw Zeeland, Raglan

Na de kerst is de begroeting hier naadloos overgegaan van Merry Christmas naar Happy New Year. Heel leuk om als het jaar nog niet eens is afgelopen, toch al een gelukkig nieuw jaar gewenst te worden. We staan momenteel op een familie camping in Raglan, ongeveer 150 km onder Auckland, aan de westkust. Tot nu toe stonden we op campings met een stuk of wat campers van vooral buitenlanders. Nu staan we midden tussen de Nieuw Zeelanders, die uitgebreid hun zomervacantie vieren. De bungalowtent is hier nog zeer populair en hele families staan op één plotje en maken het zichzelf heel gezellig. Iedereen heeft een grote BBQ bij zich, die van ontbijt tot souper in bedrijf is en het Nieuw Zeelandse bier laten ze zich goed smaken.

Na ons avontuur over de Ninety Mile Beach, zijn we langzamerhand weer naar het zuiden afgezakt. De wegen langs de westkust gaan door glooiend berglandschap met eigenlijk nauwelijks rechte stukken. We zijn over tientallen "one lane bridges" gereden. Hier moet je wachten tot de tegenliggers over de brug zijn en dan mag jij. Dat is niet zo gemakkelijk te zien, want je wordt vaak al vroeg met een bord erop attent gemaakt, dat de brug "concealed" is en net na een bocht ligt. Na een dagje rijden kijk je op de kaart en heb je niet meer dan 150/200 km gereden. Maar wel door prachtig "Lord of the Rings" landschap en na iedere haarspeldbocht weer een prachtig uitzicht. We zijn via campings in Rawene, Matahoke en Manukau in Raglan terechtgekomen, waar we nu een dagje rust nemen.

Raglan is een leuk dorpje met veel winkeltjes en restaurantjes. Gisteren heerlijk in een tuin met abrikozenbomen bij Costa's Pizza gegeten. Costa blijkt een Argentijn te zijn, die hier als surfer is blijven steken. Het strand ten zuiden van Raglan is namelijk één van de beste surf-stranden ter wereld en trekt zodoende surfers uit alle windhoeken aan. Bij het afrekenen verbazen we ons alweer. De rekening was NZ$ 40,50. Ik geef hem 40 dollar en sta net na te denken over welke fooi ik zou geven, zegt hij "no sir, it's ok, it was nice to have you here". Een leuke ervaring, want ook in Australië ronden de taxichauffeurs vaak naar beneden af. Morgen gaan we weer verder, benieuwd waar we "oud en nieuw" vieren? We wensen iedereen alvast "Happy New Year"! Hartelijke groeten uit Raglan, Jacques en Marianne

• 30 December 2012 - 11:38

JaMa:

HAPPY NEW YEAR

JaMa.

• 30 December 2012 - 23:59

Manouk :

Potver, het ziet er alweer goed uit.

Geniet van de jaarwisseling en de rest van jullie trip!

Groet,

Manouk

• 03 Januari 2013 - 23:29

Bobalice:

Wat een prachtige tocht maken jullie.
    Hoe is het weer? Geen stormen meer?

Wij hebben rustig Oud en Nieuw gevierd bij Willem en Marthy. Op 1 januari bij Jan en Marianne en bij de familie Stegeman (Tom, Elise, Jonas en Midas waren daar ook) nieuwjaar gewenst.
    Jullie nieuwjaarswens kwam goed op tijd. Bij deze nog een keer:
    Gelukkig Nieuwjaar en een mooie reis gewenst.

Liefs van Alice en Bob

• 06 Januari 2013 - 13:11

Irma:

je kunt aan alles zien dat de reis jullie goed bevalt!
    leuke foto"'s van jullie al cappuccino drinkend aan dat kleine ronde tafeltje!
    ik ben gisteren weer thuis gekomen uit solda, italie.
    een weekje met de kinderen er kleinkiinderen geskied.
    superleuk

kijk naar het volgende verslag uit!
    het beste toegewenst, irma