Nu bloeien de Frangipani in Glenelg - Reisverslag uit Glenelg, Australië van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu Nu bloeien de Frangipani in Glenelg - Reisverslag uit Glenelg, Australië van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu

Nu bloeien de Frangipani in Glenelg

Door: Jacques

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marianne

25 Februari 2013 | Australië, Glenelg

Na een maandlang met stralende zon te zijn opgestaan, werden we vanochtend gewekt door een kletterende regenbui. De laatste dagen was de temperatuur 's middags weer opgelopen tot tegen de 40 Gr. en dan is het wel lekker als het wat koeler wordt. Het zal niet voor lang zijn, want de regen is al weer gestopt en de zon laat zich al weer voorzichtig zien. Voor morgen, onze laatste dag in Glenelg, wordt al weer een stralende zonnige dag voorspeld. We nemen dus in stijl afscheid.

In de rest van Australië, zoals al eerder gemeld, is het de ene overstroming en bosbrand na de andere. Op de TV wordt het de hele dag door gecovered, met verslaggevers ter plaatse. Steeds moeten duizenden mensen geëvacueerd worden en als ze terug kunnen, worden ze snikkend voor hun overstroomde af afgebrande huis geïnterviewed. Als klap op de vuurpijl wordt nu in de loop van deze week nog een zware cycloon in noordwest Australië verwacht. De reporters zijn al likkebaardend ter plaatse om ook dit fenomeen van dichtbij te volgen. Veel Australiërs houden ervan hun huizen op een spannende plaats te bouwen, pal aan het strand of een rivier en midden in de bossen. Of ze dat met het toenemende natuurgeweld blijven doen, is maar de vraag.

Verder op de Australische TV: "De Grote Geert Wilders Show". Kranten en TV hebben hem op zijn reis door Australië uitgebreid gevolgd en het moet gezegd hij liet een "verpletterende" indruk achter. Zijn manier van optreden zijn ze hier totaal niet gewend. Hij laat ook hier in perfect engels z'n opponenten verslagen en vernederd achter, zoals hij dat in Nederland ook jaren gedaan heeft. Wij prikken er inmiddels dwars doorheen, maar in Australië was het groot nieuws. Er kwam echter ook positief nieuws uit Nederland. De aangekondigde troonswisseling is hier ook op de voet gevolgd, met foto's voor op de kranten van Beatrix, Alexander en Maxima.

We hebben in Glenelg genoten van het heerlijke weer en hebben het na onze reis door Nieuw Zeeland lekker rustig aan gedaan. Regelmatig met de tram naar Adelaide geweest en lekker uitgewaaid op het strand van Glenelg. Ons appartement heeft prima WiFi, dus ook af en toe op uitzending gemist naar DWDD, Journaal en P&W gekeken. Zo bleven we een beetje op de hoogte van wat er zich in Nederland afspeelde. Morgen (dinsdag) vliegen we met de Emirates via Dubai weer terug naar Nederland. We vertrekken pas om 22:35 vanaf Adelaide Airport, dus we kunnen op ons gemak inpakken en afscheid nemen. We hebben ons appartement een dag langer gehuurd, zodat we niet 's ochtends om tien uur al op straat staan, maar 's avonds pas hoeven te vertrekken. Woensdag zijn we weer in Nederland en hopen we iedereen weer in goede gezondheid terug te zien. Hartelijke groeten uit Australië, Jacques en Marianne.

• 25 Februari 2013 - 11:45

JaMa:

Lieve MaJa,

Een hele goede terugreis en tot gauw ziens.

Liefs JaMa.

• 27 Februari 2013 - 22:42

Alice En Bob Van Dam:

We schrijven dit als jullie net weer thuis zijn. Zal wel weer even wennen zijn in het kille laagland. Jullie hebben volgens ons een heel fijne vakantie gehad. Bedankt voor de leuke verhalen en mooie foto's.
    We zien elkaar weer over een week of zes.
    Groeten uit Okeechobee, Florida