Terug in Australië - Reisverslag uit Glenelg, Australië van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu Terug in Australië - Reisverslag uit Glenelg, Australië van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu

Terug in Australië

Door: Jacques

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marianne

01 Februari 2013 | Australië, Glenelg

Na een prachtige rondreis door Nieuw Zeeland, zijn we al weer een paar dagen terug in Australië. Eerst waren hier bosbranden het hoofdthema, maar nu zijn er ook de overstromingen in Queensland en NSW bijgekomen. Het zijn weer dezelfde gebieden als 2 jaar geleden, toen we hier ook waren. Op de TV wordt life verslag gedaan van de reddingspogingen en ondertussen overgeschakeld naar de bosbranden in Victoria. De mensen zijn het langzamerhand beu, dat hun leven door de "natuur" zo beïnvloed wordt. Gelukkig merken wij er hier weinig van, omdat Adelaide en omstreken hiervan meestal gevrijwaard blijven.

Dinsdag hebben we onze camper in Auckland met enige weemoed weer ingeleverd. Na ruim 6 weken hadden we op 25 verschillende campings gestaan en ongeveer 3500 km gereden. De wegen in Nieuw Zeeland zijn niet ingericht op grote dagtrips. We zijn honderden "one lane bridges" tegengekomen en in de bergen zijn de wegen vaak zo smal, dat er maar over "one lane" gereden kan worden. Als er in zo'n stuk een haarspeldbocht voorkomt, staan er spiegels, zodat je kan zien of er een tegenligger aankomt. De medeweggebruikers zijn vaak grote trucks met aanhanger, die hout, melk of schapen vervoeren. Geen wonder, want met de export daarvan wordt het meeste geld verdient.

Op de camping in Hot Water Beach hebben we een paar heerlijke dagen doorgebracht en zijn daarna via Coromandel naar de Orere Beach Camping gereden. Hier hadden we wat langer willen blijven, maar doordat er een lang weekend vrij was in Auckland, was alles al besproken. De laatste dagen hebben we toen op een camping vlakbij de luchthaven gestaan. Tijd genoeg voor het schoonmaken van de camper en de tassen te pakken. Voor de laatste nacht hadden we een hotel geboekt, waar we 's'ochtends om 6 uur door de luchthavenshuttle werden opgehaald. Air New Zealand heeft voor de reizigers naar Australië geen balie meer, maar incheckautomaten. Na onze paspoorten gescanned te hebben, komen de kofferlabels en de instapkaarten eruit. Je labelt zelf je tassen, weegt ze en als ze niet te zwaar zijn, kan je ze op de op de lopende band zetten.

Na een prima vlucht, waren we mede door het tijdverschil al om 11 uur bij ons appartement in Glenelg. Connie, de eigenaresse, stond ons al op te wachten en had zelfs onze spullen, die we bij haar hadden gestald, al in de keuken gezet. De temperatuur is met 20 Gr. niet al te hoog, maar het is wel lekker zonnig. Voor het weekend wordt al weer rond de 30 Gr. voorspeld, wel uit te houden hier! Bij de foto's is een compilatie gemaakt van onze rondreis door NZ. Hartelijke groeten uit Glenelg, Jacques en Marianne

• 01 Februari 2013 - 07:02

Alice En Bob Van Dam:

Alice ligt al te slapen en ik krijg net op de valreep jullie bericht binnen. Volgens ons hebben jullie het fantastisch naar je zin gehad met die rondreis in Nieuw Zeeland. Die namen klinken ook allemaal zo exotisch. Coromandel...... Je proeft het gewoon op je tong.
    Leuke ontvangst in Glenelg. Jullie beginnen er daar zo langzamerhand bij te horen.
    Nog bedankt voor jullie leuke reactie op ons, of liever gezegd Hans' stuk.
    Ik heb veel problemen met het plaatsen van de foto's. Morgen nog maar eens proberen.....
    Veel plezier in Glenelg.
    Groeten uit Ocala, Florida. Alice en Bob

• 01 Februari 2013 - 13:18

JaMa:

Lieve MaJa,

Dat was aardig wat werk, twee reisverslagen op 1 dag.
    En dan ook nog al die leuke foto`s.
    Maar we hebben er weer van genoten hoor.
    Fijne tijd verder bij de aussies.

Liefs JaMa.