Op weg naar Auckland, Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Glenelg, Australië van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu Op weg naar Auckland, Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Glenelg, Australië van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu

Op weg naar Auckland, Nieuw Zeeland

Door: Jacques

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marianne

09 December 2012 | Australië, Glenelg

Na een paar heerlijke weken in Glenelg, zijn we ons langzamerhand aan het voorbereiden op onze reis naar Nieuw Zeeland. Ze hebben sinds kort de hele dikke Lonely Planet gids van Nieuw Zeeland gescheiden in twee aparte delen. De laatste versie van oktober 2012 van het Noordereiland lag hier al in de winkel, dus die hebben we gelijk aangschaft. Nu kan ons niets meer ontgaan!

De temperatuur schommelt hier enorm. Er zijn dagen, dat het maar 20 graden wordt, maar ook 40 graden is geen uitzondering. Wel elke dag met de volle zon. Dus we houden ons stug aan de bekende regels hier: "Slip, Slop, Slap". Slip on a shirt, Slop on sunscreen, Slap on a hat. Het koelt hier 's avonds snel af, zodat we al verschillende malen 's avonds de verwarming aan moesten hebben en de volgende ochtend al weer vroeg de airco aandeden.

We hebben het de eerste weken lekker rustig aangedaan. Veel gewandeld door Glenelg en langs het strand. Af en toe wat gewinkeld in Adelaide, waar je met de tram, die hier voor de deur stopt, binnen een half uur zit. Vandaag hebben we gewassen (dat gaat hier op z'n Amerikaans), morgen gaan we pakken en dinsdag vliegen we met Air New Zealand naar Auckland.

• 09 December 2012 - 14:21

AliceBob:

De tijd vliegt weer voorbij. Nu al twee weken in Glenelg. Leuke foto's. Het lijkt ons daar prima uit te houden!
    Die temperatuurschommelingen zijn behoorlijk extreem. Wel even wennen. Hoe
    zal dat in Nieuw Zeeland zijn?
    Een goede reis gewenst. Geniet er maar weer van op jullie nieuwe bestemming!
    Veel liefs.

• 09 December 2012 - 17:59

JaMa:

Wat leuk dat we even konden skypen.
    Was heel gezellig, goede reis verder.

liefs JaMa.