In Glenelg bloeien de jacaranda's - Reisverslag uit Glenelg, Australië van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu In Glenelg bloeien de jacaranda's - Reisverslag uit Glenelg, Australië van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu

In Glenelg bloeien de jacaranda's

Door: Jacques

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marianne

30 November 2012 | Australië, Glenelg

Het is hoog zomer in Glenelg en de jacaranda's staan overal in bloei. In iedere straat staan er wel een paar en als je er onder door loopt "sneeuwt" het kleine blauwe blaadjes.

Na een paar dagen beginnen we onze jetlag een beetje kwijt te raken. Gisteren (donderdag) was het wel een hele hete dag en liep de temperatuur na de middag op tot ruim 40 Gr. Toen zijn we maar binnen bij de airco gebleven en hebben we een groot deel van onze jetlag weggeslapen. Het tijdverschil met Nederland is 9,5 uur en dat merk je.

De reis met de Emirates is prima verlopen. Eerst met een splinternieuwe A380 binnen 6 uur naar Dubai en toen met een Boeing 777 in 11 uur naar Adelaide. Dit vliegtuig zat maar half vol, waardoor we genoeg ruimte hadden om redelijk te kunnen te slapen. De overstap in Dubai was maar 2 uur en zo waren we met een reistijd van 19 uur in Adelaide.

Het appartement, waar we een paar jaar geleden ook al waren, is behoorlijk vernieuwd. Nieuwe bedden, nieuw meubilair en een grote flat screen TV aan de wand. Helaas is de Australische TV nog erger dan de Nederlandse, maar gelukkig is er een DVD speler bij. We gaan morgen bij de bibliotheek maar eens kijken of er iets voor ons bij is.

Dit zijn zo de eerste indrukken van onze reis. Heerlijk om even in een andere wereld te zijn en Nederland op een afstand te kunnen bekijken.
We doen hierbij iedereen de hartelijke groeten en tot schrijfs!

• 30 November 2012 - 09:48

Alice En Bob:

Oh, wat leuk om jullie bericht te ontvangen in het voor ons zo bekende waarbenjijnu format!
    Ziet er prima uit met die persoonlijke "banner". Lekker hoor om zo de zomer in te duiken. Hier begint het sinds gisteren wat kouder te worden.
    Prachtige foto's van de jacaranda's!
    Geniet er maar van! xx

• 30 November 2012 - 15:09

JaMa:

Hoera, lekkere site.
    Kan alles in 1 keer vinden.
    Veel plezier.

Liefs JaMa.