Quartzsite en nog wat.... - Reisverslag uit Surprise, Verenigde Staten van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu Quartzsite en nog wat.... - Reisverslag uit Surprise, Verenigde Staten van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu

Quartzsite en nog wat....

Door: Jacques

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marianne

13 Februari 2014 | Verenigde Staten, Surprise

Na onze ontmoeting met Alice en Bob zijn we vanuit Tucson via Mesa naar Quartzsite gereden. Dit ligt op de grens tussen Arizona en Californië, midden in de woestijn en is bekend om z'n grote openlucht markten. Onze camping lag midden in het centrum en we konden op de fiets alles prima bereiken. 4 dagen lang alle markten afgestruind. Daarna door naar El Centro op de grens met Mexico. De camping ligt in the middle of nowhere, maar heeft een prachtige golfbaan. Maar als je niet golft is er verder weinig te doen. We waren van plan daarna door te rijden naar San Diego, maar het weer zag er daar niet zo goed uit. Dan maar zo snel mogelijk terug naar Mesa, want daar is het haast altijd mooi weer.

We boeken voor een weekje op Val Vista RV Resort, waar we nog terecht konden op onze 50% discount PA card. De volgende dag gaan we op de fiets boodschappen doen en Jacques ziet een stoeprandje over het hoofd en ligt plotseling op straat. Het gebeurde voor de deur van een restaurant en ineens stonden er een heel stel mensen om me heen om te helpen. Na een glaasje water viel het eigenlijk wel mee en naar huis gefietst. Aangezien mijn pols na verloop van tijd toch behoorlijk pijn begon te doen, toch maar even naar de medfast urgent care aan de overkant van de straat. Daar werden x-rays gemaakt en mijn pols werd met een spalk onder de pols ingezwachtelde. Het was vrijdagmiddag en ik moest maandagochtend terugkomen voor een vervolgconsult.

Door het weekend heen ging het eigenlijk steeds beter. Toen we maandagochtend teruggingen was de pijn eigenlijk over en dachten we dat het met een paar dagen gepiept zou zijn. Tot onze stomme verbazing werden we doorgestuurd naar het ziekenhuis, omdat na bestudering van de x-rays er toch een breuk was geconstateerd. Daar werden weer x-rays gemaakt en inderdaad de breuk was duidelijk te zien. Er werd een stint van glassfiber aangebracht en ik moest een mitella om. Om weer te kunnen rijden moest ik een hardcast aangemeten krijgen. Dat doen ze in het ziekenhuis niet, dus moesten we een afspraak maken met een sportmedische kliniek. De kliniek waar we naar werden verwezen bleek een telefoonstoring te hebben. zodoende konden we pas na een paar dagen via veel omwegen een afspraak maken. Toen bleek dat pas 10 dagen na de breuk een hardcast aangebracht kon worden, omdat dan pas de zwelling weg is en de breuk al wat geheeld is.

Sinds een paar dagen zit de hardcast er nu om en inmiddels zijn we gaan proefrijden en dat is prima gegaan. Mijn elleboog kan ik nu strekken en buigen en de vingers en de duim kan ik ook weer gebruiken. Vandaag zijn we in Mesa verplaatst naar onze eerste camping Sun Life RV Resort. Afscheid genomen van onze buren op Val Vista RV Resort, die erg behulpzaam zijn geweest. Een buurvrouw van een paar sites verderop had op dezelfde dag als ik mijn pols, haar elleboog gebroken. Die kwam iedere dag wel even langs om bij te praten. Ze was erg jaloers op mijn hardcast, want zij moest nog 4 weken in die zware stint blijven zitten. Zondag gaan we langzaam aan de terugreis naar Las Vegas beginnen. De temperatuur loopt hier langzaam op naar over de 30 Gr. Overdag de airco en 's nachts de kachel aan. Daar kunnen we nog even van genieten. We hopen dat we geen medische verslagen meer hoeven te schrijven en dat het volgende verslag weer een "gewoon" reisverslag is.
Groeten uit Mesa, Jacques en Marianne

• 14 Februari 2014 - 02:09

Alice En Bob Van Dam:

Ja, eigenlijk zijn we al op de hoogte van jullie avonturen. Dat heb je, als je zo dicht bij elkaar in de buurt zit.
    Geen foto's deze keer, of komen die nog?
    Goede reis as. zondag. Fijn dat het weer kan!
    Veel liefs.

• 14 Februari 2014 - 09:44

Coos En Aaltje:

Dat was even pech hebben. Ongeluk zit op een klein randje. Zo te zien genieten jullie ook deze keer weer van het Amerika avontuur. Hier ook niet koud, maar soms erg.... vochtig.
    Veel reisplezier verder en sterkte met je pols.

• 14 Februari 2014 - 15:28

JaMa:

Oei, wat word ik toch hebberig van al die stenen.
    Fijn dat jullie weer kunnen rijden.
    Ook Jan heeft vandaag weer voor het eerst achter het stuur gezeten, ging goed.
    Nog een paar heerlijke laatste weken.

Liefs JaMa.

• 14 Februari 2014 - 17:28

Alice En Bob Van Dam:

We hebben de foto's gezien. We waren er te vlug bij om het verhaal te lezen. Mooie impressie van Quartzsite en jullie hadden een mooi plekje op Rio Bend. Groeten A en B