Familiereünie in Arizona - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu Familiereünie in Arizona - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Jacques en Marianne - WaarBenJij.nu

Familiereünie in Arizona

Door: Jacques

Blijf op de hoogte en volg Jacques en Marianne

19 Januari 2014 | Verenigde Staten, Mesa

Ze stonden ineens voor de deur. Alice en Bob op splinternieuwe vouwfietsen. We wisten dat ze eraan kwamen, maar zo snel hadden we ze niet verwacht. In 3 dagen waren ze van Texas naar Arizona gereden. Ze hadden een plaats gevonden op Mesa Regal, een RV-Resort naast het onze, op een minuut of 10 fietsen. De volgende ochtend, wij naar Mesa Regal om koffie te drinken en bij te praten. Daarna naar de "Red Lobster", ons favoriete visrestaurant voor een echte Amerikaanse lunch: "Soup and Salad". Vissoep en een heerlijke garnalensalde. Daarna uitgebreid naar de Walmart, voor de broodnodige inkopen.

De volgende dag gaan Bob en Jacques op de fiets winkelen bij de "Best Buy", de Mediamarkt van de USA. De winkel ligt in het Superstition Shopping Center en is via de fietspaden langs de irigatiekanalen goed te bereiken. De volgende dag krijgt de Tioga een grote beurt bij een garage in de buurt. Omdat het de hele dag duurt krijgen Alice en Bob een vervangende auto, waarmee ze bij ons even op de thee komen.

Ons verblijf van een maand op Sun Life zit erop en wij verplaatsen ons ook naar Mesa Regal en krijgen een site vlak bij elkaar. Op dat moment is er een Power Black Out op de camping. Een grote transformator is uitgebrand, waardoor een groot gedeelte van de camping zonder elektriciteit zit. Bob kookt die avond een heerlijke maaltijdvoor ons en we eten bij kaarslicht. De volgende dag worden 2 grote generatoren het terrein opgereden, maar we hebben nog steeds geen power. Als compensatie voor het ongemak krijgen we gratis ontbijt, lunch en diner aangeboden, waar massaal gebruik van wordt gemaakt. Voor het diner moeten we naar het naastgelegen resort. We gaan er met z'n vieren op de fiets naar toe en kunnen onze nieuw aangeschafte verplichte flikkerverlichting goed gebruiken. De volgende dag is er nog steeds geen power en we besluiten naar een andere plaats op de camping te verhuizen, waar ze nog wel power hebben en dat lukt. In de loop van de volgende avond komt de power terug, maar wij hebben inmiddels onze accu's weer op kunnen laden, want dat was wel nodig.

Na een weekje Mesa besluiten we om gezamelijk richting Tuscon te rijden. Alice en Bob weten daar een paar leuke parken, waar we met de campers kunnen staan. Eerst naar het Catalina State Park en van daaruit kunnen we het Biosphere 2 complex bezoeken. Hier hebben ze midden in de woestijn een luchtdicht gebouwencomplex gebouwd, waar in de jaren 90 een experiment van 2 jaar heeft plaatsgevonden. Hierbij werd nagegaan of op een andere planeet leven mogelijk was. 8 personen hebben er aan deelgenomen, waarbij vooral het op peil houden van voldoende zuurstof in het luchtdicht afgesloten complex het grootste probleem werd. Door een grote vulkaanuitbarsting in Midden Amerika werd het zonlicht in Arizone maandenlang verduisterd en dat was nodig voor de aanmaak van zuurstof. Dit gaf het experiment wel een andere uitkomst dan verwacht, maar was voor de wetenschap erg belangrijk. We kregen een prachtige rondleiding door het complex. We bezochten het regenwoud, de oceaan, de woestijn en de enorme kunstlongen, die het hele complex van lucht moesten voorzien.

Vervolgens gaan we in colonne naar het Gilbert Ray County Park, waar we voor 2 dagen geboekt hebben. Van daaruit bezoeken we het Arizona-Sonora Desert Museum. Het is een combinatie van een dierentuin, een botanische tuin en een museum. Alles is in de buitenlucht en de temperatuur is inmiddels opgelopen tot ruim boven de 25 Gr. De zon begint al aardig te branden en we moeten ons goed insmeren en dat in januari. Alles wat in de woestijn groeit, bloeit en leeft hebben ze hier bijeengebracht en de dag wordt afgesloten met een prachtige roofvogelshow. Daarna rijden we terug naar de camping, waar Bob zijn kookkunsten laat zien en een heerlijk afscheidsdiner maakt.

Na bijna 2 weken met elkaar te zijn opgetrokken, gaan wij de volgende dag terug naar Mesa en Alice en Bob gaan voor een weekje naar een camping in de buurt van Tucson om vervolgens door te reizen naar Mexico. Het was heel bijzonder om zo ver van huis een paar weken met elkaar door te brengen. Het was de hele periode heerlijk zonnig weer en we hebben ervan genoten. Wij blijven nog een paar dagen in Mesa om vervolgens via Quartzsite richting het zuiden van Californië te gaan.
Tot de volgende keer en groeten uit Mesa, Jacques en Marianne

• 19 Januari 2014 - 22:46

Alice En Bob Van Dam:

Hier hebben we geen woord aan toe te voegen. Leuk verslag, leuke foto's en het was heel gezellig samen!
    Ik denk dat ik in mijn volgende verslag maar verwijs naar jullie verslag. Thank you very much!

• 20 Januari 2014 - 18:21

Jacques En Marianne:

Gisteren stond het hele verhaal nog op de site.
    Vandaag alleen nog maar een klein gedeelte.
    Wordt zo snel mogelijk weer aangevuld!
    Gelukkig heeft Waarbenjij.nu de foto's laten staan.
    Goetjes uit Mesa, Jacques en Marianne

• 20 Januari 2014 - 22:40

JaMa:

Oeps, ik dacht dat het eten nooit zou stoppen.
    Fijn dat jullie het samen zo leuk hebben gehad.
    Het "help Jan" vogeltje is een curve billed trasher .
    Fijne reis verder liefs JaMa.